טיפוס של לבן או אדום? סיורי יקבים משובחים בגולן

מאת: צוות התוכן של צימרטופ12-06-2019
טיפוס של לבן או אדום? סיורי יקבים משובחים בגולן

יש יאמרו שיין הוא משקה שמבינים בו מאוד או שלא מבינים בו בכלל. מבחינתנו זה בכלל לא משנה איפה אתם על הסקאלה. בא לכם ליהנות מיין איכותי בלי הפעלולים של בדיקת הניחוח והעפיצות? זה הכל. ובשביל זה אנחנו כאן. כי מה מסתדר טוב יותר עם צימרים יוקרתיים ברמת הגולן מאשר סיורי יקבים מפוצצים שיחזירו אתכם לבריכה הפרטית קצת טיפסי? 


רגע של היסטוריה


ההתמסרות של הגולן ליין התחילה לפני 35 שנים, כאשר ביקב רמת הגולן הבינו שהגובה הרב, האקלים המיוחד (הבדלי טמפרטורה משמעותיים בין היום והלילה) ואדמת הבזלת העשירה בחרסית הם שלושת התנאים שמאפשרים לגדל ענבים איכותיים מאוד. מאז הוקמו כאן 18 יקבים נוספים בקטגוריה הלאומית, הבינלאומית והבוטיק. אם אתם מתארחים במתחם צימרים יוקרתיים בצפון ומחפשים פעילות נעימה, סולידית, מסקרנת וטעימה, הנה 4 יקבים שטרם ביקרתם: 


יקבים מומלצים ברמת הגולן שטרם הכרתם


יקב בהט – יקב בוטיק משפחתי שהיה הגשמת חלומו של האב עופר. היקב פועל משנת 2007 ובו מרכז מבקרים עם טעימות של 7-8 סוגי יין וליקרים שונים, ביקור במזקקה וחדר החביות, סדנה ייעודית לילדים ללא אלכוהול הכוללת סיור מודרך והכנה אישית של בקבוק יין, חנות רכישה משובחת עם מעדנים וגבינות תוצרת הגולן.

טיול בסביבה: הר בנטל הסמוך יאפשר לכם ליהנות מתצפית עוצרת נשימה ובית קפה סמוך. 


יקב הר אודם – גם הוא יקב משפחתי והבעלים הגאה של יינות ידועים ואהובים, שהופקו ממספר כרמים הגדלים בצפון הרמה ובהרי הגליל. היין מקבל תסיסה במיכלי נירוסטה ומועבר ליישון בחביות עץ אלון צרפתיות. מרכז המבקרים של היקב כולל סיור מודרך וטעימות, גם של יינות מיוחדים שלא ניתן להשיג במקום אחר.

טיול בסביבה: יער אודם המקסים מחכה לכם לטיול מעגלי קצר ופרחוני (בעונות המעבר).


יקב בזלת הגולן – יקב הבוטיק הראשון בגולן שהתחיל מייצור של קברנה סוביניון בלבד והוסיף בהמשך גם מרלו ויינות לבנים משובחים פלוס גראפה ב-3 טעמים. הענבים גדלים בגבהים של 500 ו-900 מטרים ובמקום מתקיימים סיורים מודרכים וכמובן טעימות. 

טיול בסביבה: מושב קדמת צבי שבו שוכן היקב נמצא די קרוב למבחר צימרים יוקרתיים ברמת הגולן, אבל רגע לפני שתסעו, כדאי להגיע לבריכת ומפל האירוסים הסמוכים. 


יקב שאטו גולן – הסביבה החיצונית של המקום נראית כמו גלויה שצולמה בטוסקנה ואכן, היקב מייצר יינות בשיטה האירופאית המסורתית עם בציר ידני ויישון בחביות עץ אלון, לצד שימוש בטכנולוגיה החדשנית. 10 זני ענבים גדלים כאן ורובם בגידול עצמי, ניתן לראות אותם בסיור המודרך ולטעם. אפשר להוסיף גבינות ולחם בתוספת תשלום וליהנות מחגיגה פסטורלית בחצר היקב המהממת. 

צוות התוכן של צימרטופ

חברת פרסומדיה נטגרופ הבעלים של האתר "צימרטופ" ושל פורטלי תיירות נוספים. החברה קיימת משנה 2006 - למעלה מ-18 שנים של ניסיון בתחום הצימרים והאירוח הכפרי. צוות התוכן של האתר מונה כותבי תוכן ועורכים בעלי ניסיון עשיר וותק בתחום ענף האירוח הישראלי. כותבי התוכן מגוונים בידע שלהם ובכך מעשירים את הטקסטים הנכתבים באתר ומתאימים את הכתיבה שלהם לזמנים העדכניים במרוצת השנים.
לכל המאמרים