באנו, שילמנו, לכלכנו: על תופעת הלכלוך במתחמי צימרים בצפון

מאת: צוות התוכן של צימרטופ13-02-2017
באנו, שילמנו, לכלכנו: על תופעת הלכלוך במתחמי צימרים בצפון

אחד היתרונות העצומים ביותר שיש לכל צימר יוקרתי בצפוןהוא המיקום. סביבה פתוחה, נוף ירוק ואווירה כפרית נפלאה. אך במקרים רבים, הפסטורליות המדהימה הופכת לאסון תברואתי כאשר האורחים שהגיעו לכאן מלכתחילה בזכות יופייה של הסביבה, משאירים אחריהם פסולת איומה שלעתים בלתי ניתנת לניקוי. רובה קשורה באוכל אך פעמים רבות גם בזלזול כלפי האסתטיקה והטיפוח הכללי במקום, שמשקיע רבות על מנת לספק לכם נופש מעולה ובריא במיוחד.


אפקט ה"שילמנו" וה"מלוכלך כאן ממילא"


ללכלוך שבמתחמי צימרים בצפון יכולות להיות שתי סיבות: האחת והנפוצה יותר היא "שילמנו". תופעת ה"שילמנו" מוכרת לנו כמעט מכל תחום והיא אומרת בגדול שאם כבר שילמנו אז מגיע לנו וזה כולל גם את הזכות להשאיר אחרינו את הפסולת. השנייה היא עצלות. הרי הגענו לחופשה ואנחנו לא מתכננים לעבוד בה או למלא את הראש במחשבות מדאיגות ועל כן, אין גם מה לדאוג בנושא הזה. מישהו כבר יאסוף אחרינו מבלי שנדאג לכך. הבעיה עם שתי הגישות החצופות הללו, שהן כאמור פוגעות ברכוש המקום ולא מוסיפות שום נקודות חיוביות לאלו שהתארחו כאן אחרונים.

אולי גלגל ההצלה הגדול ביותר שיש לאלו הנחשבים צימרים יוקרתיים עם בריכה פרטית או נוף מרשים במיוחד, הוא שאלו המתארחים בהם הם לרוב אנשים "יודעי דבר" בעולם החופשות ומבינים את התרבות הפנימית שבה. על כן הם נוטים להיות שלווים יותר וכמובן מוקפדים יותר בכל הנוגע לאסתטיקה ושמירה על הקיים. אורחי הסוויטות של אצולת הנוף המוכרת למשל, נוהגים לומר שהם מעריכים מחדש את הטבע לאחר הביקור ומבינים את כוחה האמיתי של הסביבה. בנוסף לכך, כנראה שמראה המתחם עצמו יכול להוסיף או לגרוע מהתופעה: התארחתם במתחם צימרים בצפון שנראה ממילא מוזנח ומלוכלך? ייתכן שגם עמוק בתוך התודעה שלכם ממש לא תתאמצו לשמור על הקיים בו. אך אם תזכו להתארח בצימר יוקרתי נקי ומפואר עד לפרטים הקטנים, סביר להניח שיהיה לכם מובן מאליו מה עליכם לעשות לפני שתעזבו.


שמרו על הטבע - צימרים בצפון


כיצד ניתן למנוע את התופעה במתחמי צימרים בצפון?


אז מה עושים כדי למנוע את תופעת הלכלוך של הנופשים? בכנות, לא מספיק. גם למארחים (לחלקם, בכל אופן) חלק גדול בבעיה. האורח המתאם את חופשתו לא מקבל במקרים רבים חוזה כתוב מראש או אישור הזמנה שבו מופיע סעיף אחריות גם על נושא הניקיון וכן אין שום שילוט או הסבר מקדים מצידו של המארח לאורח שלו בנוגע למה עליו לעשות בעזיבה ובעת מסירת המפתח. כבר שמענו על צימרים בצפון שהמארחים בהם אפילו לא טרחו לברך את הנופשים שלהם לשלום ונסיעה בטוחה הביתה והאורחים פשוט נאלצו להשאיר את המפתח במיקום מוסכם. ייתכן שאם מארחים אלו היו נכנסים אל תוך הצימר שלהם לקבלת המפתח, גם האורחים היו חשים אחריות לסדר אחריהם אפילו במעט, או לפחות מתבקשים לעשות זאת. חשוב לציין כי כשאנו מדברים על תופעות הלכלוך, אין אנו מתכוונים לכוס קפה בכיור או לסידור המיטה, אלא לסיטואציות נעימות הרבה פחות בהן הילד השובב פיזר להנאתו את כל גלילי נייר הטואלט ברחבי הסוויטה, או שכסאות הפלסטיק מצאו איכשהו את דרכם אל מי הבריכה, מרוחים בשתייה מתוקה ודביקה. בשורה התחתונה, צימרים בצפון ובעיקר אלו היוקרתיים והנחשקים מביניהם, משתדלים להרעיף על אורחיהם אהבה והשקעה אינסופיים שבטוח שישתלמו לכם. רק אנא, השתדלו לשמור עליהם גם למען האורחים הבאים. 

צוות התוכן של צימרטופ

חברת פרסומדיה נטגרופ הבעלים של האתר "צימרטופ" ושל פורטלי תיירות נוספים. החברה קיימת משנה 2006 - למעלה מ-18 שנים של ניסיון בתחום הצימרים והאירוח הכפרי. צוות התוכן של האתר מונה כותבי תוכן ועורכים בעלי ניסיון עשיר וותק בתחום ענף האירוח הישראלי. כותבי התוכן מגוונים בידע שלהם ובכך מעשירים את הטקסטים הנכתבים באתר ומתאימים את הכתיבה שלהם לזמנים העדכניים במרוצת השנים.
לכל המאמרים